COMPLEXUL OTOPENI

Traian Băsescu – "considerați că v-am consultat"!

Firma de Ambulanță

with 3 comments

Nu știu dacă dumneavostră mai țineți minte dar acum vreo 12-13 ani exista pe undeva prin Cluj o prosperă femeie de afaceri in vârstă de peste 70 de ani. La venerabila sa etate, doamna cu pricina gestiona cu mână de fier mai multe zeci de benzinării împrăștiate prin tot județul, realizând cifre de afaceri colosale. Nimic din activitatea sa anterioară, preponderent casnică, nu ne-ar fi lăsat să întrezărim, măcar, un management atât de performant. Septuagenara patroană nu avea, practic, nici un antecedent economic. Avea însă un fiu, pe numele lui Radu Sârbu, ministru al privatizării și șef al Fondului Proprietății de Stat prin multele și certărețele cabinete CDR-iste. Sârbu, deci, care era în poziția de a vinde cam tot ce aparținea statului, era sărac lipt. Casa din Cluj era a soției iar mă-sa era milionară.

Apoi, nu știu dacă știți, dar dacă nu știți vă spun eu acum, că un anume Syda, pe numele său adevarat Bogdan Ionescu, este moștenitorul a aproximativ 10 societăți comerciale care mai de care mai profitabile, de la brokeraj și până la construcții de drumuri, și care au, normal, contracte cu statul. Acest personaj are familia bine înfiptă în poziții publice importante dar și în cercul de afaceri al domnului Videanu. Domnul Videanu, în cazul în care nu știați aflați acum, are o avere de mai multe zeci de milioane de euro, gurile rele vorbesc chiar de mai mult. Syda însuși este partener de fițe și chiar fost logodnic al laturii mici a progeniturii declarate (chestiune complet nepeiorativă și relativ rezonabilă în cazul unui marinar) a președintelui Băsescu. Am numit-o aici pe EBA, europarlamentar român, ales prin pricaz de la PDL.

Și știți la ce mă gândeam eu? Că mă-sa lui Radu Sârbu și Syda o să-și facă firmă de Ambulanță. Nu împreună ci câte una fiecare. O să mă întrebați de ce nu le-au făcut până acum. Iar eu o să vă răspund că pâna acum ar fi trebuit să le facă cu banii lor. După ce va trece noua lege a sănătății o să le poată face cu banii bugetului, prin contract cu statul. De tecerea legii se ocupă însuși președintele. Cum face el asta? Păi, simplu și prezidențial. În primă fază le spune inițiatorilor ce și cum să scrie în lege. Apoi elimină toți oponenții, ca în cazul doctorului Arafat și, în fine, apare la televizor cu discursuri kilometrice pentru a convinge populația.

Eu nu am nici o îndoială că se va întâmpla așa deoarece ori de câte ori Băsescu și cu pedeleii lui modifică un lucru, e ceva putred la mijloc. Toate lucrurile bune pe care au spus că le fac și care erau bune cu adevarat, au rămas la stadiul de vorbe. Evident, asta s-a întâmplat din cauza comuniștilor și mogulilor, în versiune băsesciană, și din cauza guvernului Tăriceanu, în bâiguielile lui Boc.

În fine, am văzut aseară discursul președintelui, vizibil iritat de impactul demisiei lui Raed Arafat. Cu excepția prostiilor gen “sistemul trebuie reformat” ori “modernizarea sistemului” am reținut două lucruri. Primul a fost că președintele a încercat să bagatelizeze munca doctorului Arafat, ceea ce a fost o mitocănie – nimic neobișnuit. Apoi, deși președintele a cerut inițial ca legea sănătății, spre deosebire de toate celelalte legi emanate sub protectoratul său, să fie trecută prin Parlament, aseară nu a uitat să precizeze că nu si-ar dori ca dezbaterea publică pe marginea ei să fie foarte politizată astfel încât guvernul să fie obligat – ca să vezi – să o treacă prin ordonanță de urgentă.

Asta înseamnă că legea va fi trecută exact prin ordonanță iar Syda ori Prigoană mic vor avea încă o firmă – Firma de Ambulanță. În acest caz nouă nu ne mai rămâne decât să urmăm încă o dată învățăturile presedintelui, potrivit cărora nu trbuie să așteptăm pomană de la stat, și să încercăm să ne salvăm singuri. Adică să ne facem firmele noastre de Ambulanță. Da, da! Ce, v-ar plăcea să vină la dumneavostră ambulanța lui Prigoană? Dacă încurcă mașinile!?..

Written by odojak

January 12, 2012 at 1:01 pm

Posted in Beating the fields

3 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Mă gândeam într-o zi ce materiale ar ieşi dacă fiecare ar spune/scrie tot ce ştie…

    Rares

    January 12, 2012 at 2:47 pm

    • Ar ieși un oareșce, nu zic, dar chestiunea trebuie organizată…

      odojak

      January 12, 2012 at 2:50 pm

  2. Trebuie să mărturisesc – de această dată m-am înșelat. Legea a fost retrasă și nu trecută prin asumare, doctorul Arafat a fost repus în funcție iar oamenii au început să iasă în stradă.

    Prin înfluență, a fost declarată neconstituțională comasarea alegerilor, iar asta este, intr-adevăr, o mare victorie a democrației împotriva unui regim lipsit rațiune și de scrupule.

    Cum era? “…cine pleacă? Ghici ghicitoarea mea…”

    odojak

    February 3, 2012 at 6:50 pm


Leave a Reply

