COMPLEXUL OTOPENI

Traian Băsescu – "considerați că v-am consultat"!

O veste proastă

leave a comment »

A dispărut afișul ăl mare cu Dana Războiu de pe DN1! Nu știu ce credeți dumneavoastră despre afacerea asta dar eu am impresia că nu e bine. Nu e bine deloc. De ce?.. Păi să vă explic.

După ce Realitatea TV s-a mutat la Willbrook, pe DN1, tronsonul Otopeni – Băneasa, au apărut afișe cu diverși salariați ai postului, care mai de care mai notorii. Din cel mai mare dintre ele, singurul de o asemenea dimensiune, zâmbea cu mâinile adunate ca într-o rugăciune cu capul în jos, o doamna pe care nu o mai văzusem până atunci. În continuare, pe următorii 10 – 15 stâlpi de iluminare, aceeași doamnă, în aceeași ipostază, se ițea din afise mai mici, aidoma tuturor celorlalte. Măi, zic, cine o fi diva asta cu un afiș cât o garsonieră?

A doua zi merg mai incet prin zonă și citesc numele scris pe afiș – Dana Războiu! Ca să vezi ce înseamnă vârsta! Eu am fost coleg cu Dana și m-am ramolit, se vede treaba – uite ca nu am recunoscut-o. Nu încape nici o îndoială, zice colegul meu Robert, și el fost coleg cu Dana, ea e. E mai greu de recunoscut pentru că au cumparat un Photoshop și l-au consumat pe tot pe ea. E așa de prelucrată încât cu greu o poți recunoaște. Ei, așa se explică, mă dumiresc eu, în fine.

Ce nu pricepeam era enorma prezență, unica atât de mare în rândul vedetelor postului, a unei prezentatoare de Duminică, angajată la Realitatea TV de nici un an și identificată cu orice alt post numai cu Realitatea nu. De ce este Dana un vector atât de important, chiar cel mai important daca judecam după dimensiunile promovării?

Am identificat două motive:

Primul este chiar soțul Danei – Bogdan Enoiu – fondatorul companiei McCann Erickson România, unul dintre cei mai mari publicitari din această țară, publicitate din care trăiesc stațiile private de televiziune, altele decât cele finanțate de stat ori oameni de afaceri. A avea bune relații cu un astfel de om e o chestiune de igienă profesională.

Al doilea motiv stă în impostura generală care a guvernat atât acționariatul cât și managementul acest post, și care poate fi ușor citită în afișele de pe drum. Apar pe DN1 cu poze bune Tatulici, Hurezeanu, Tănase ori Melania Medeleanu, oaneni pe care-i vedem aproape exclusiv pe stâlpi si mai puțin la televizor. Vedem intr-o poză enorma și ireală pe Dana Războiu ca vector al campaniei “Realitatea TV, 10 ani de istorie live” chiar dacă ea, la momentul rupturii, nu avea decat 7 luni de prezentat in weekend, adica aparuse pe post de circa 30 de ori. Vedem intr-o poză penibilă pe singurul om din prime-time care muncește cu adevărat în fiecare zi – Adriana Nedelea. Pentru ea nu se consumă Photoshop. Merge oricum. Mai vedem si pe ceilalți prezentatori si moderatori de peste zi, oameni care își trăiesc viața la serviciu, dar nu pe DN1. Pentru ei nu e loc acolo. Ei sunt mai la dos, pe la Metro, sau pe legatura spre Pipera.

Spuneam la începutul acestui post că lipsa afișului cu Dana Războiu este o veste proastă nu pentru am vrut să fiu ironic, să punctez faptul că, in fine, a fost înlăturat de pe gard un personaj care nu-și găsea locul acolo. Nu. Ci pentru că am bănuiala că poza a fost dată jos pentru s-au terminat banii. Iar asta este cu adevărat o veste proastă pentru toți acei angajați pentru care, în primă fază, s-a terminat Photoshopul.

Written by odojak

January 9, 2012 at 11:02 pm

Posted in De-a valma

Leave a Reply

