COMPLEXUL OTOPENI

Traian Băsescu – "considerați că v-am consultat"!

Propodispoziția – un document nou, marca Sorin Oprescu

with 3 comments

Vă mai amintiți vorba: omul propune, Dumnezeu dispune? Ei bine Primăria Municipiului București e și om și Dumnezeu. Cum așa? Foarte simplu, să vă spun…

Dacă mai țineți minte, am eu cu primăria un proces prin care ei trebuie să-mi facă ”propuneri motivate de despăgubire” pentru un imobil naționalizat familiei mele. Am hotărâre definitivă, irevocabilă și învestită cu putere executorie. Evident că nu mi-au făcut nici o propunere și am fost nevoit să dau din nou în judecată primăria pentru a le pune amendă civilă de 50 de ron pe zi, în favoarea statului. Am câștigat. I-am amendat, stare în care suntem și acum.

Acum o săptămână, mă sună unchiu-meu și-mi spune că primăria a emis dispoziția noastră. Mă uit și constat că, într-adevăr, după 9 ani de la depunerea notificării și 5 ani de procese, majestățile lor, funcționarii de la PMB, au emis dispoziția. Am ridicat-o ieri și, mort de curiozitate, citesc…

Art1. ”Se propune acordarea de măsuri reparatorii în echivalent…” pentru imobilul bla, bla, bla…

Care va să zică, după 9 ani, primăria mă trimite pe calea pe care statul a pierdut mai multe sute de procese la Strasbourg, și pentru care este introdus de Curtea Europeană a Drepturilor Omului într-o procedură specială, de natură a avertiza România că, prin legislația în vigoare, generează cazuri în care va fi, în mod cert, condamnată.

În cuvinte simple, mă trimit la dracu’ cu cărți. Iar dracu’ cu cărți înseamnă ANRP și Fondul Proprietatea. La ANRP mai am un dosar de 3 ani și jumătate, cu o dispoziție greșită, Nici nu l-a deschis nimeni. Fondul Proprietatea, în afara unor lefuri și compensații astronomice pentru potentații momentului, nu a făcut absolut nimic, nu și-a îndeplinit scopul, nu a despăgubit pe nimeni.

Ce este cel mai interesant în aceasta afacere este ca un imbecil din primărie a considerat că dacă scrie în dispoziție ”se propune acordarea de măsuri reparatorii”, în loc de ”se acordă măsuri reparatorii”, așa cum e normal, a scăpat municipalitatea de amenda pe care o plătește acum din cauza nerespectării hotărârii judecătorești prin care sunt obligați să-mi facă propuneri motivate.

Această îmbecilitate stă la baza unei aberații juridice. Actul emis de primarul general se numește ”Dispoziție” și este, in cazul retrocedărilor în natură, titlu de proprietate, iar în situația despăgubirilor de orice fel este titlu executoriu. Nu poți împroprietări pe cineva cu o propunere! Cei cărora li se adresează aceste dispoziții sunt obligați să le respecte. Oficiul pentru Cadastru și Publicitate Imobiliară va întabula proprietatea numai pe numele trecut în dispoziție. E obilgat să o facă. Iar Agenția Națională pentru Restituirea Proprietăților va băga dosarul în comisia de evaluare doar în baza aceleiași dispoziții.

În cazul meu, primarul dispune o propunere. O fi el doctor și nu jurist dar asta parcă prea-i de tot. În afară de situația, mult mai probabilă, în care se pi..ă pe noi toți și fac ce vor ei. Ce dacă e absurd? Până dovedim noi asta mai trec nu știu câți mama dracului ani de procese. Mă întreb ce vor spune cei de la ANRP dacă această dispoziție va ajunge la ei…

– Aha, deci primăria propune, asta pricepem, dar cine dispune?
– Păi nu vezi că e o dispoziție, adică propunerea aie e dispusă, care va să zică e obligatorie.
– Cine, propunerea e obligatorie?
– Da.
– Aha… Dar unei propuneri nu trebuie să-i răspundă cineva?
– Ba da.
– Păi și cine răspunde la dispoziția asta de propunere sau la propunerea din dispoziția asta.
– Nu știu.
– Noi, cumva?
– Nu, nu noi, în nici un caz… ce treabă avem noi cu dosarul omului?
– Păi și atunci ce facem?
– Cum adică ce facem… e simplu… trimitem dispoziția înapoi la primărie să se spele cu ea pe cap. Nouă să ne dea clar, pe hârtie, dacă dau sau nu despăgubiri.

Primarul propune, primarul dispune. Iar eu îl dau în judecată, de data asta pe el, personal. Și pe șeful comisiei. Și pe șeful juridicului.

Written by odojak

May 1, 2010 at 1:47 am

Posted in Eu și statul

3 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. mai tavi, eu sunt actionara la fondul proprietatea. crezi ca e de ici de colo sa detii un teanc de hartii fara valoare in loc de-o casa? ar trebui sa multumesti statului ca te face actionar

    mcoman

    May 5, 2010 at 10:40 am

  2. De asta încerc eu să scap. Asta nu vreau să accept.

    odojak

    May 5, 2010 at 12:01 pm

  3. Buna!
    Regret ca ne reintalnim asa……..dupa atatia ani……..dar ma bucur ca exista chiar si aceasta cale.
    Am mare nevoie de un consultant pe probleme de imagine,FIFA samd-sunt deputy project manager la proiectul de la Stadion.Daca ai chef sa-mi dai o mana de ajutor si daca esti dispus sa o faci,astept un mail.
    Numai bine !
    AP

    andreia

    July 5, 2010 at 4:17 pm


Leave a Reply

