COMPLEXUL OTOPENI

Traian Băsescu – "considerați că v-am consultat"!

Scrisoare către mama lui Ionuț Popescu

with 4 comments

Stimată Doamnă,

Vă mulțumim că existați. Vă mulțumim noi cei care nu suntem de la PD-L, noi cei care nu suntem președinți, miniștri ori secretari de stat, noi cei care nu suntem directori sau adjuncți prin direcțiile statului și prin deconcentratele lui, noi cei care nu am făcut și nu facem parte din consilii de administrație ori din comisii de tot felul, noi cei care nu am sifonat banii publici și nu am căpușat nenumărate bugete mai centrale ori mai locale. Noi, ceilalți, noi, restul, noi, care formăm cam toata țara asta, noi, doamnă Popescu, vă muțumim că sunteți bine și sănătoasă și că, pur și simplu, existați.

Pentru că dacă nu ați fi fost dumneavoastră, Ionuț, nu s-ar fi gîndit să returneze statului circa 12.000 de Euro, bani pe care i-ar fi luat lunar, fără să facă ceva, ca președinte la Fondul Proprietatea. Da, așa este, a renunțat la 50, poate 60 de pensii! Vedeți… Ionuț a făcut acest lucru pentru dumneavoastră, de noi nu i-a păsat. De dumneavoastră îi este teamă ori rușine, în nici un caz de noi. Nu pentru că 70% dintre români trăiesc la limita sărăciei, nu pentru că noi taxe apasă tot pe cei amărâți, nu pentru că noi legi vor arunca sute de mii de oameni în șomaj și vor băga mâna statului în buzunarul pensionarilor. Nu! Pentru nimic din toate astea. Doar pentru dumneavostră, doamnă. Fapt pentru care, noi, vă vom rămâne recunoscători.

Iar eu, Octavian Basoc, mai mult decât toți ceilalți. Cum așa? Păi, vedeți dumneavoastră, eu am un interes direct în toată această afacere – Fondul Proprietatea. Sunt unul dintre sutele de mii de oameni ai căror părinți sau bunici au fost aruncați în stradă de comuniști. Acest fond a fost înființat pentru mine. Pentru ca eu, alături de cei ca mine, să putem fi despăgubiți cumva pentru bunurile care au fost furate alor noștri. Ei bine, doamnă, eu nu am nici o singură acțiune la acest fond. Nici un capăt de ață. Nimic.

După 9 ani de așteptare nu am nici măcar dispoziția de despăgubire emisă de primărie, cu care mă judec zadarnic de 5 ani. Apoi, doamnă, după ce îmi va fi, cândva, semnată această dispoziție, trebuie să merg cu dosarul la ANRP, agenție a cărei proaspătă directoare este, la fel ca Ionuț, în consiliul fondului. Ea, probabil e orfană. N-are o mamă căreia să-i dea socoteală. Fapt pentru care nu a anunțat că ar renunța la banii de la fond. Aci, la ANRP, ai de așteptat. Am, doamnă, un dosar la ei de mai bine de trei ani. De trei ani îmi explică cum dosarul meu nu a intrat încă în atenția comisiei de evaluare. Și stau, și aștept, și bunicul meu a murit înainte să vadă ceva înapoi, și bunica mea a murit, la fel, așteptând, și unchiul meu are o pensie de 700 de lei, și eu trec prin toată această procedură ca prin cea mai mare umilință a vieții mele, afacere în care ai toate drepturile dar nimeni nu respectă legea și nimeni nu te bagă în seamă.

Eu sunt moștenitor de drept și nu am primit nimic de la fond. Dar Ionuț, doamnă, Ionuț care nu e nimic, ia o grămadă de bani și, vă implor să mă credeți, nu muncește. Stă. Ia banii degeaba. Sume colosale plătite de poamnă. Sume neverosimile – peste 2 milioane de euro pe an, pentru 17 căpușe alese pe sprânceană! Ăștia sunt toți angajații fondului.

La 5 ani de la înființare, Fondului Proprietatea nu-și indeplinește scopul, nu-și justifică existența – nu despăgubește proprietarii. Dar prin el se storc milioane de euro către clientela politică. Iar Ionuț, doamnă, e un client mare și cu tupeu. Câștigă multe zeci, poate chiar sute de pensii pe lună din participări prin diverse consilii de bănci și comisii ori comitete de tot felul, dar vă interzice dunmeavostră cumulul pensiei cu salariul. Dacă puteți și dacă vreți să mai lucrați pe undeva… vine Ionuț și vă spune că nu se poate, că nu aveți voie. Dar, știți ceva? Mai țipați un pic la el, cine știe, poate că schimbă legea.

Astfel, alături de a mea, veți avea și, întreagă, recunoștința pensionarilor, doamnă!

Written by odojak

February 12, 2010 at 3:50 pm

Posted in Eu și statul

4 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Foarte bine, să țipe la el, să-i zică fro doo.

    pushthebutton

    February 13, 2010 at 5:51 pm

  2. Poate să-i zică chiar Frodo, dacă mă gândesc bine.

    pushthebutton

    February 13, 2010 at 5:51 pm

  3. huo! mosierule! te iei de bugetari!))

    nici nu stiu cum e mai bine… sa ti-o tai in public ca IP sau sa stai cuminte pe fundul tau stiind ca oricum ti-o reduce legea anul asta la nivelul unui secretar de stat. IP, care mi-e prieten, recunosc, are meritul de a-l fi imboldit anul trecut pe boc sa dea o data legea asta cu salariile.
    nu e un ipocrit, il cunosc. si cred ca este unul dintre putinii cu sanse sa listeze o data fondul ala sa-ti iei si tu bani pe fabricile bunicului tau.
    ciocoiule care o sa sugi sangele poporului cam la vremea in care ar trebui sa-ti mananci pensia!
    (asta e estimarea mea. mai bine sa gresesc eu si sa ai tu o surpriza placuta decat sa imbatranesti asteptand sa devii milionar)))

    Moise Guran

    February 13, 2010 at 11:43 pm

  4. Știi, dragă Moise, ce e cel mai supărător în toată prestația publică pedelistă??? Totul e prosteală pe față.

    Când Lulache&Co au fost dați afară, toată lumea s-a întrebat de ce trebuie să sifoneze o juma’ de milion de la fond ca despăgubiri? Ca să ce? Păi ca să vină clienții pedelei pentru două luni. Aiurea, au replicat pedeleii. Nu vor lua nici un franc! I-am auzit în direct. Aiurea, spun eu. Au luat toți banii! Iar cei care au bătut câmpii știau că bat câmpii.

    Și Ionuț bate câmpii. Salariul lui nu se micșorează cu decizia lui. În plus, nu va mai avea timp să-și propună în Consiliu de Administrație hăcuirea salariului. Administratorul va prelua fondul până atunci. Cred că ar trebui să ne arate fluturașul de leafă… E tot prosteală! Și el va lua toți banii. Iar afacerea cu mă-sa e de un tupeu fantastic. Dar nimeni nu va mai ști decât că Popescu, ăla de la fond, și-a micșorat singur salariul, dragă!

    Că nu e ipocrit… nu cred numai pentru că spui tu, chiar dacă îmi ești simpatic. Dacă nu era ipocrit nu accepta o astfel de poziție de două luni, plătită foarte binișor fără să facă nimic. E așa cum spun eu – e doar un client care s-a obișnuit cu asta. Sifonarea zecilor de mii e o treabă normală. Doar el merită banii ăia, nu-i așa???

    Dacă știi tu un anume Ionuț Popescu… să știi că nu e ăsta de la Fondul Proprietatea!

    Cât despre capacitatea lui de a lista fondul… două remarci – 1. Cred că decizia asta e mult mai mare decât el. 2. O să fiu de acord să ia leafa aia gigantică atunci când l-o lista. Până atunci… cum era – din nimic, nimic nu iese. Sau poate că de aia sunt așa de buni ăștia de la fond, că scot bani din nimic. Dar doar banii lor! Cum de le iese cu plus numai la ei în buzunar poate că îmi explici tu, că văd că-i cunoști personal pe toți băieții ăștia capabili!

    După cum tot prosteală este și solicitarea lui Boc din dimineața asta – cică Eximbank ar trebui să reducă salariul președintelui la 1000 de euroi. Păi așa o să vină toți muncitorii necalificați din Europa bătrână, să postuleze pentru șefia băncii. La capitolul “pretenții salariale” se încadrează foarte bine. Ce zici tu, așa va fi salariul președintelui de bancă – 1000 de euro??? Asta nu e prosteală?

    Câtă vreme legea e de partea mea, am de gănd să dau în judecată pe fiecare funcționar implicat în procesul de restituire, de la prim-ministru și până la șefii serviciilor din primărie. Poate că atunci o să mă ajutați și voi, colegii mei, mai mult decât cu consolarea milionului la bâtrânețe…

    odojak

    February 14, 2010 at 9:27 pm


Leave a Reply

