COMPLEXUL OTOPENI

Traian Băsescu – "considerați că v-am consultat"!

CSM – imoral și ilegal! Felicitări!

with 2 comments

Dacă vreți să înțelegeți cam cum funcționează această țară, priviți puțin la rezultatele alegerilor desfășurate azi la CSM. S-au ales aici mărimile mecanismului de împărțit dreptatea în România. Să vedem, deci, cine sunt câștigătorii, super-inamovibilii, fără a uita să reținem, de la bun început, că anul acesta, pentru prima dată în 20 de ani, au fost depuse mai multe candidaturi – judecătoarele Ana Lăbuş şi Florica Bejinaru, precum şi procurorul Liviu Dăscălescu.

1. Învingător la vot și președinte al CSM – Florica Bejinaru.

În cel mai autentic stil românesc, doamna Bejinaru a colaborat cu Securitatea lui Ceaușescu. Iată un comunicat al Ministerului Justiției, condus pe atunci de Monica Macovei – “În 18 mai 2006, prin Decizia nr.166/18 mai 2005, Colegiul CNSAS a stabilit calitatea de colaborator al Securităţii cu privire la dna Bejinaru, în prezent membru ales al Consiliului Superior al Magistraturii, precum şi faptul că a făcut poliţie politică în calitate de colaborator al Securităţii. Ulterior, prin Decizia nr. 255/06.07.2006, aceeaşi instituţie a revenit şi a decis că nu a făcut poliţie politică” Potrivit acestei din urmă decizii, doamna judecător a putut scăpa de prevederea legală potrivit căreia nu pot fi membri CSM foștii colaboratori ai Securității ca poliție politică. Ba, mai mult, azi a ajuns președinte.

În fine, ar trebui reținut că Monica Macovei a cerut CNSAS procesul verbal de ședință pentru a vedea ce argumente au determinat schimbarea radicală a verdictului în cazul Bejinaru. În zadar. Apoi, această decizie a fost luată cu 4 voturi din 8. Minunat!

Monica Macovei a dat-o în judecată pe doamna judecător Bejinaru. Procesul a ajuns în fața unui judecător de la Curtea de Apel și… surpriză! Judecătorul a decis că doamna judecător are dreptate! Deci, nu a colaborat cu Securitatea ca poliție politică. Cum era?… a colaborat cu Securitatera din datorie patriotică, pentru țară, este?

2. Vicepreședinte al CSM – Grațiana Isac.

Dacă vă imaginați că poziția de vicepreședinte a fost adjudecată fără probleme, vă înșelați. Prin debandada legislativă și de interpretare, doamna Isac s-a strecurat vicepreședinte pentru al doilea mandat (a mai avut unul în 2008), deși potrivit legii nu poate avea decât unul singur. Ba poate, spun unii colegi de breasla, dacă mandatele nu sunt succesive. Ba nu, zic alții. Din toată aceasta ambiguitate răzbat, totuși, două lucruri clare: Primo, legea nu e clară și secundo, Isac e vicepreședinte la CSM.

În templul dreptății, CSM, președintele e acuzat de colaboraționism cu aparatul represiv ceaușist iar vicepreședintele de forțarea interpretării legii pentru a putea candida încă o dată. Nimic nu este mai descurajant decât să vezi cum Consiliul Superior al Magistraturii, garantul statului de drept, are o conducere asupra căreia planează, împreună, imoralul și ilegalul – adică exact acele lucruri împotriva cărora ar trebui să lupte CSM.

P.S. Noua șefă a CSM a făcut o declarație în care ne-a spus că se va consulta cu noua vice-șefă și abia apoi ne va spune ce are de gând să facă în acest mandat. La tirul de întrebări puse de ziariștii care așteptau de mai multe ore aceasta ieșire, doamna președite a răspuns cu dosul, pe care ni l-a arătat imediat și… a plecat.

Update/12.01.2010 – Am înțeles acum de ce noul președinte CSM nu avea ce să ne spună. Pentru că, așa cum a declarat, a hotărât să candideze cu doar o zi înainte de alegeri, fapt pentru care nu a putut prezenta un document scris, cu proiecul său de management. Și totuși, “s-a ales” și așa, fără proiect. Afacerea asta îmi amintește de sceneta lui Toma Caragiu, “N-ai pe cineva”. Cum era, “Ai pe cineva, hopa sus! N-ai pe cineva, hopa prin concurs! Concursul se ține joi, iar postu-i ocupat de marți.”

Enjoy – N-ai pe cineva…

Written by odojak

January 11, 2010 at 6:09 pm

2 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. ori am chiorat mai mult de 0,05 ori am imbatranit, ori m-am tampit
    UNDE AI FRATE RSS FEED? ca nu il gasesesc. am vrut sa iti \ic de 5-6 ori pe twitter dar cum varsta isi spune cuvantu’ uitam ce vroiam sa iti zic.

    on topic: NO COM!

    McGogoo

    January 12, 2010 at 4:44 pm

    • Frate McGogule, eu nu stiu ce e aia RSS FEED. Pe mine m-a dedat la blog si twitter fratele Petreanu. Cum mă vedea, cum îmi spunea să-mi fac blog. De fapt chiar el mi l-a făcut, că eu nu știam cum și unde. Acum îmi place, dar, nou fiind, RSS tot nu știu ce e. Și nici on topic. Am auzit că există și off topic… ori bat câmpii? Si nu stiu nici ce este LOL, deși văd că-l folosește toată lumea (după cum e folosit pare a fi un fel de… să mor io). Mulțumesc oricui o fi bun să mă mai mai învețe din limba on-line și promit să fac și RSS FEED-ul ăla, că doar nu cred că e ceva de rău.

      odojak

      January 13, 2010 at 12:50 am


Leave a Reply

