COMPLEXUL OTOPENI

Traian Băsescu – "considerați că v-am consultat"!

“Cu mâinile curate”.

with one comment

Am câțiva cunoscuți indieni… din India. Am cumpărat acum doi ani mașina de grafică de emisie de la ei și, firește, am rămas în contanct. În primăvara asta au venit la București pentru o prezentare și i-am vâzut pe toți murdari de cerneală pe degetul mare al mâinii stângi.

Ce-i asta, am întrebat? Asta înseamnă că am votat, au spus ei.

Interesant. India, o țară săracă, cu peste un miliard de locuitori a găsit o modalitate simplă de a evita votul multiplu. O mică dungă de vopsea organică aplicată pe piele. Se spală în trei săptămâni. Își murdăresc mâinile pentru a se păstra “cu mâinile curate”.

Noi, pe de altă parte… a planetei, în mijlocul Europei civilizate, am preferat să nu găsim metode de evitare a fraudelor și astfel, în loc de originalul “m-au ciuruit”, a fost posibilă mutația “i-am ciuruit”.

Mă amuz uneori încercând să merg până într-acolo încât să aplic temele campaniei de la noi pe cultura indiană. Iată raportarea lor la cele mai importante – mogulii și comunismul.

1. Mogulii – La Cochin, capitala provinciei Kerala, am avut camere la cel mai bun hotel. Veniserăm de la aeroport cu o mașiă marca Tata, ne-am intersectat cu camioane, betoniere și tractoare marca Tata, am luat de la recepție cartele pentru internet Tata Mobile și am vorbit din baie la telefonul fix, Tata Comunications. Mamă! zic, ce tare-i Tata! Ne vedem cu amicii indieni la masă și, mort de curiozitate, îi întreb care e treaba cu Tata. Ehehe, vine răspunsul, Tata are de la industie metalurgică, constructoare de mașini și ușoară, până la obiective importante în IT, comunicații și tehnologie de vârf. Cu alte cuvinte, Tata produce de la locomotive până la papiote și calculatoare. Și, întreb, ce fel de om este. Aaaaa, Tata e renumit pentru grija pe care o poartă angajaților. În India este o problemă de mândrie națională să fii salariat la Tata!

2. Comunismul – Auzi, întreb, știi cine a fost Stalin? – Nu!

Written by odojak

December 9, 2009 at 4:29 pm

Posted in De-a valma

One Response

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ce mişto. Mai scrie poveşti dintr-astea, mai învăţăm şi noi…

    pushthebutton

    December 10, 2009 at 12:48 pm


Leave a Reply

