COMPLEXUL OTOPENI

Traian Băsescu – "considerați că v-am consultat"!

Game over!

leave a comment »

Am promis că nu-mi mai dau cu părerea în afaceri politice dar discursul de azi al lui Traian Băsescu mă face să-mi calc vorba. Cu scuzele de rigoare, deci…ce am aflat noi azi de la candidatul Băsescu?

1. Că “politicienii nu au înteles nimic din votul de Duminică”.

2. Că “voturile nu se negociază”.

3. Și “eu nu negociez cu nimeni”.

Și cam ce am putea înțelege din aceste vorbe? Iată ce cred eu:

1. Aici, trebuie să-l contrazic pe domnul Băsescu. Politicienii, la fel ca noi toți, au înteles exact ce trebuie din votul de Duminică. Un scurt exercițiu de citire a aritmeticii ne arată că sunt 18.291.258 de alegători, dintre care 9.708.869 și-au exprimat votul în mod valabil, dintre care 3.147.124 au votat pentru candidatul Traian Băsescu. Ce înseamnă asta? Înseamnă că din fiecare 6 români cu drept de vot au venit la urne 3, iar din aceștia unul a votat cu Băsescu. Și cum aritmetica poate fi citită în mai multe feluri, aceste date mai arată că din fiecare 3 votanți, 2 NU AU VOTAT CU BĂSESCU. Iar din fiecare 6 cetățeni cu drept de vot, 5 NU AU VOTAT CU BĂSESCU. Sunt convins că dacă cei care nu au venit la vot ar fi vrut cu ardoare să-i mai dea un mandat lui Băsescu ar fi putut să o facă. Ba ai mult, s-at fi tranșat afacerea din priml tur. Cum nu s-a petrecut asta, cred că am dreptate atunci când pun pe cei care nu au votat deloc pe lista celor care NU L-AU VOTAT PE BĂSESCU. Adică 5 din 6 români cu drept de vot. Descurajant, este?

2. “Voturile nu se negociază” este o sintagmă destinată votanților lui Crin Antonescu. Adică acești votanți vor considera abominabilă negocierea pentru sprijinirea lui Goană în turul doi și, scârbiți, vor vota, în masă, cu Băsescu, este? În acest caz, domnule Băsescu, am vești proaste. Extrema dură a votanților PNL nu va vota cu dumneata NICIODATĂ pentru că ai încercat să le distrugi, în primă fază, și apoi să le furi partidul. Apoi, cealaltă parte a electoratului lui Antonescu este formată din oamenii pe care el singur i-a scos la vot. Sunt oameni ca mine ori ca soția mea, care după ce a terminat programul, la ora 18.00, s-a dus la vot deși risca să piardă concertul Dianei Krall de la ora 19.00. Sunt oameni precum colegii mei, toți cu studii spuperioare. Sunt studenții are au stat ore întregi la cozi pentru a vota. La noi, domnule Băsescu, NU ȚIN PROSTELILE DUMITALE!

3. “Eu nu negociez cu nimeni” Aici este corect. NIMENI NU MAI NEGOCIAZĂ NIMIC CU DUMNEATA

Cel mai probabil, voturile liberalilor, care l-au facut președinte pe Băsescu acum 5 ani, vor fi cele care-l vor da jos.

Written by odojak

November 24, 2009 at 2:47 pm

Posted in Beating the fields

Leave a Reply

