COMPLEXUL OTOPENI

Traian Băsescu – "considerați că v-am consultat"!

Leo Burnett şi patru feluri de a bate câmpii.

with 2 comments

bere3

bere1

bere2

În cadrul campaniei de promovare a noii sticle de bere Bergenbier câteva fete împart flyere și beri mici gratis. Acuma, berea ca berea… e Bergenbier și e la fel de bună ca toate celelalte mărci care se respectă. Dar flyerul întrece orice înaginație ori, mă rog, pe a mea.

Mi-au dat oamenii berea – o beau. Mi-au dat flyer – citesc. Și ce constat? Cum că una dintre cele mai importante firme de profil, Leo Burnett, care a încasat un contract mai mult decât frumos pentru această campanie, a imaginat patru motive pentru care ar trebui să fim impresionați de noua sticla. Mărturisesc că rar mi-a fost dat să citesc asemenea platitudini. Patru propoziții și tot atâtea moduri de a înșira cuvinte unul după altul fără a spune ceva. Ba mai mult, uneori spun prostii! Iată:

1. Protecție
“Folie de aluminiu* aplicată pe gât peste capac, subliniindu-i silueta și protejându-i, în același timp, calitatea”.
Ca să vezi! Deci, folia aia care, de altfel, apare la vreo 90% dintre marcile de bere, subliniază silueta. Nu știam că un tub, un cilindru are siluetă. Necum că dacă-l împachetezi în staniol se, nici mai mult nici mai puțin decât… subliniază! Cât despre protejarea calității din pricina foliei… ce să mai spun. Apare ca o dublă tâmpenie dintre care una chiar mare. În primul rând, nu cred că sticla, odată capsulată, poate avea protecție în diferite grade, în funcție de existența ori non-existența foliei de aluminiu. Apoi, sticla de Bergenbier la 33 cl, adică produsul lor premium, nu are folie de aluminiu peste capac. Sticla mică e, deci, mai puțin protejată și mai puțin zveltă decât cea la jumate! Eu așa pricep. Ce este și mai interesant e că împreună cu flyerul care glorifică proprietățile foliei de aluminiu aplicate peste capacul berii la jumate, fetele dădeau gratis o bere mică, dintr-aia fără folie! Înțelege dacă poți.

2. Gust
“Un gust plin și răcoritor, susținut de nivelul ridicat al extractului primar – 11.5%”
Plin, răcoritor, mai treacă, meargă. Dar cu nivel ridicat al extractului primar! Tare, ce mai! 11.5% – mamă!.. Așa ar trebui să reacționăm? Stimați domni de la Leo Burnett, ce dracu’ este extractul primar și ce înseamnă 11.5%? E mult, e puțin? Sau partea cu gustul e doar pentru cunoscătorii procesului tehnologic?

3. Calitate
“Ne angajăm se folosim cele mai bune ingrediente, pentru a-ți oferi o bere fără egal“.
Această afirmație îmi pare o obrăznicie câtă vreme berea, toată, este făcută din aceleași ingrediente iar gustul ei este, cu foarte mici diferențe, la fel. Sună cum că specialiștii de la Leo Burnett ne cred dobitoci. Păi vrei să-mi vinzi drept unic un produs care, prin definiție, seamănă cu cele ale altor mărci în așa fel încât, fără etichetă, nu știi exact ce bei? Lăsați balivernele! Berea asta nu e, nici pe departe, unică ori fără egal. E doar o bere, la fel ca alte zeci sau sute prezente pe piață.

4. Stil
“O formă cu totul schimbată, în sticlă verde, elegantă, cu detralii rafinate”.
O formă universală, cu o culoare standard, și cu detalii de inspirație bulgărească. Iată sinteza stilului Bergenbier, marca Leo Burnett.

bergenbier-Kamenitza

Îmi place berea Bergenbier. E la fel ca altele mult mai scumpe. Îmi place și sticla, chiar dacă este copiată de la bulgari. Dar, dragi amici de la Leo Burnett, promovarea… Textele astea sunt atât de serioase încât aproape că vă văd bățul înfipt în târtiță. Sobrietatea abordării mă face să cred că ați confundat produsul de promovat. Dacă nu știți vă spun eu. E vorba de bere. Nu există ipocrizie, întorsături de condei, șmecherii de piață și nici fente de marketing între om și berea lui. E o relație sinceră. Băutorul de bere nu dă doi bani pe faptul că folia de aluminiu acoperă sau nu capacul. Nu-i pasă dacă extractul primar are 11 sau 11.5%. Nu pune cine știe ce preț pe rafinamentul unor detalii pe care cred că numai voi le vedeți. Ați avut un flyer și l-ați umplut cu prostii. Ați greșit scopul campaniei. Nu trebuia să mă convingeți să beau bere ci doar să-mi smulgeți un zâmbet.

Advertisements

Written by odojak

August 24, 2009 at 4:29 pm

Posted in Beating the fields

2 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Râd, ce naiba să fac?

    pushthebutton

    August 24, 2009 at 10:47 pm

    • Cred că asta pățesc cei care încearcă să vândă un produs care se vinde singur. Care va să zică, dacă melodia cântă de capul ei, tu doar ține bâza în ton. Lumea va aprecia și acompaniamentul.

      odojak

      August 24, 2009 at 11:28 pm


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: