COMPLEXUL OTOPENI

Traian Băsescu – "considerați că v-am consultat"!

Croația și arta disimulării la români.

with 2 comments

Sunt picat în admirația infrastructurii rutiere croate. Sigur că nu este la fel de dezvoltată precum in țările Europei bătrâne dar este remarcabilă în comparație cu cele din statele foste comuniste.

letak_Page_1
letak_Page_2

Comparația cu noi e cea mai simplă. Noi am făcut în 20 de ani 100 de kilometri de autostradă pe o câmpie dreaptă ca’n palmă. Nu i-am pus benzinării, cafenele, restaurante, toalete și spații pentru servicii. Nu o păzim (s-a furat și tabla despărțitoare a sensurilor) și nu o întreținem. Mai e ceva de spus? Nu cred. Poate doar faptul că pe site-ul internet al Companiei Naționale de Autostrăzi nu apare nicăieri rețeaua de drumuri pentru simplul motiv că această rețea nu există fizic. Găsim, în schimb, tone de legislație referitoare la te miri ce autorizații de transport ori construcție de nu știu ce obiective în apropierea drumurilor. Ca să fie frumos, rubrica “Informații despre Starea Drumurilor” are o mică poză cu o mașină. Ce mașină? O Dacia Solența !!!??? Jenant.

Acum, atenție la ei.

Din cauza războiului cu sârbii, croații s-au apucat de treabă prin 1996. Atunci aveau 280 de km din autostrada Belgrad – Zagreb, construită de Tito. Azi au circa 1200. Cam câtă autostradă am făcut noi, au făcut ei tuneluri – 49 la număr, însumând 83 de km. Pe parcursul autostrăzilor croate se află 116 spații de parcare, 72 de benzinării, 40 de cafenele, 17 restaurante și 7 hoteluri. Taxele se percep în 73 de puncte cu nu mai puțin de 508 linii individuale. Se poate plăti cash în kune (moneda croată) sau euro, ori cu card Visa, Mastercard, Maestro, Ina (un card local) sau cu abonament. În apropierea Zagrebului există, separat, puncte de plată numai pentru card. Rețeaua de autostrăzi este deservită de peste 3700 de salariați.

În 2008 au trecut prin punctele de plată din Croația circa 62 de milioane de mașini aducând un venit de 267 de milioane de euro. Învestițiile, în schimb, au fost de 774 de milioane.

Tot acest efort de modernizare a dat rezultate. Croația este vizitată anual de peste 10 milioane de turiști. Anul acesta, eu și soția mea am fost doi dintre ei. Am lăsat acolo 2000 de euro. La noi, ministrul de resort este anchetat pentru presupuse fapte de corupție.

În fața acestei comparații am înțeles că administrația din România excelează, de 20 de ani, în arta disimulării, a minciunii, a vorbelor goale. Peste toate cuvintele care ne explică eficiența noastră maximă, rămân faptele. Croații au drumuri în timp ce noi nu avem. Vă dau cuvântul de onoare că drumul european românesc de la Porțile de Fier este mai prost decât un drum sătesc din Croația.

Cei care mai puteți pleca – drum bun (croat) și cale bătută!

Written by odojak

August 18, 2009 at 1:16 pm

2 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Te-ai întors special să mă enervezi…

    pushthebutton

    August 18, 2009 at 3:28 pm

  2. Stai să vezi pozele cu vila în care am stat…

    odojak

    August 18, 2009 at 3:52 pm


Leave a Reply

