COMPLEXUL OTOPENI

Traian Băsescu – "considerați că v-am consultat"!

Vă rog, nu mai bateți câmpii!

leave a comment »

Nu mă mai miră nerușinarea publică. A început să mă sperie, pur și simplu. Să mă explic.

Citeam, deunăzi, știrile și ce văd? Că, până în 2012, adica în nici trei ani, vom avea la București tren megnetic suspendat. Nu, nu e nici o glumă, iată:

BUCUREŞTI (MEDIAFAX) – Legătura între Aeroportul Otopeni şi Bucureşti s-ar putea realiza, din 2012, cu trenuri pe pernă magnetică, care vor circula pe o monoşină suspendată, costurile pentru realizarea liniei ajungând la 6-7 milioane lire sterline pe km, a declarat, luni, Alexandru Dobre, membru în Consiliul ARACO. “Secretarul de stat din Ministerul Dezvoltării Răzvan Murgeanu ne-a cerut să analizăm posibilitatea construcţiei unei linii suspendate care să facă legătura între Aeroportul Otopeni şi Capitală, urmând să fie folosit un tren cu pernă magnetică. Este o ideea mai veche, de pe vremea când Murgeanu era viceprimar”, a precizat reprezentantul Asociaţiei Română a Antreprenorilor de Construcţii (ARACO).

Aflam în continuare că linia ar putea merge până în centrul orașului, caz în care va avea 16 km, sau va înconjura Capitala și va avea 80 de km. Dacă un km de linie suspendată, potrivit prețăluirii în lire sterline, ajunge la 7 milioane, ei bine trenul, care are trei vagoane – nu două și nici patru – ajunge, în Euro, la căteva zeci de milioane. Nu știm câte. Câteva. Că sunt treizeci ori optzeci…nu-i mare diferență! După formula: ce mi-e lămâia, ce mi-e portocala! Proiectul, pe hârtie, poate fi încheiat până la finele acestui an. Execuția în următorii doi. Buuun!

Nu știu ce fel de socoteli și-au făcut domnii Murgeanu și Dobre dar e ceva în neregulă cu acest proiect.

Daca un km de sină costă 7.5 milioane de Euro, atunci linia până în centru va costa cam 120 de milioane. Dacă pe această linie vor circula cel puțin două trenuri și dacă un tren poate costa 60 de milioane (doar am fost informați că va costa câteva zeci de milioane) atunci două trenuri costă cât toată linia, ceea ce este, în mod evident absurd.

Este absurdă și ideea de a construi, în doi ani, în plin București, o linie suspendată. Pe unde? Și, mai ales, pe proprietatea cui? Dacă traseul va urma numai terenurile municipalității, trenul va avea un parcurs foarte sinuos. În plus, va fi imposibil să atingă viteza pentru care a fost proiectat. Dacă toate condițiile tehnice vor fi respectate, atunci șina va mai trece și pe unde trebuie, nu numai pe unde vrei. Adică și pe proprietăți private. Și aici începe nebunia exproprierilor. Pasajul Basarab este un proiect început pe vremea în care Cel Al Cărui Nume Nu-l Rostim era Primar General, aflat la primul mandat. Tiiii, ce trece timpul! Mâine – poimâine se fac zece ani de atunci. În ce stadiu se află acum? E în lucru! Și e departe de finalizare. De ce? Păi tocmai pentru că acest capitol al exproprierilor a fost un calvar. Ba chiar a fost un moment în care instanțele – minunatele instanțe românești – au hotărât că pasajul nu este de utilitate publică! Și e un amărât de pasaj care traversează râul Dâmbovița și câteva străzi, nu o linie suspendată care pleacă din centrul orașului și ajunge la Otopeni.

Cât despre parcursul de 80 de km în jurul Bucureștilor… cred, nu numai că nu se va realiza într-un termen rezonabil, ci am convingerea că nu se va pune nici o singură carămidă, nici o piatră, nici o sârmă, nimic – niciodată! Mi-e greu să scriu aici ce nu am fost în stare să facem la București. E o listă lungă. Mă gândeam că scap enumerând ce am facut. Dar nu-mi aduc aminte de nimic. Ieșită de 20 de ani din comunism, România este o țară fără infrastructură. 100 de km de autostrada in 20 de ani. Nici o centură pentru nici un oraș. Nici o linie de tren, de tramvai, de avion, elicopter ori mocăniță…nimic!

Apoi, traficul aeroportului Otopeni nu justifică o investiție de sute de milioane de Euro. Dar cine stă să mai facă socoteli de eficiență?

Alooooo! Murgeanuuuuu! Se aude acolo, în spate, la baldachine? Cu cine dracu crezi că vorbești. Păi, ai îmbătrânit ca viceprimar PD la Primăria Capitalei. Ce ai făcut? Nimic! Acum ești secretar de stat PD la Ministerul Dezvoltării și vrei să faci, în doi ani, tren magnetic la București. Bați câmpii! Sau, ca întotdeauna, nu vrei să faci nimic dar ne dai știri de rumegat. Tu ești secretarul se stat PD? Tu ești prototipul administratorului PD? Probabil. Tu trebuie să fii, câtă vreme prototipul senatorului PD este dom’ Costel iar cel al deputatului PD este maimuțoiul ăla cu trening portocaliu, șapcă portocalie, Logan și bâtă!

Să nu uit. La ieșirea din oraș, lângă DN1, se află strada Jandarmeriei. Acolo e un mic cartier cu străzi desfundate și fără canalizare. În consecință, atmosfera este îmbibată cu ascuțite miasme de rahat! Permanent. Suntem în București. Așa că, nea Murgeanu! Ori pui trenu’ pe partea cu Pipera, ori, dacă nu se poate, blochezi geamurile “magneticului” pe poziția – închis.

Advertisements

Written by odojak

March 24, 2009 at 7:13 pm

Posted in Beating the fields

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: